fredag 20 maj 2016

Vem är det som vill ha rasskillnader ?

Jag har länge funderat på vilka det är egentligen som vill ha rasskillnad och könsskillnader, och man skulle kunna tro att det är alla som nu röstar på de fem partierna som står till höger om socialdemokraterna, men se det är nog fel.

När man läser tidningar och även sociala media så ser man dagligen massor med inlägg ifrån vänsterkanten, det vill säga vänster om socialdemokraterna, där räknar jag in Vänsterpartiet, Miljöpartiet, Feministiskt initiativ och till det några extrempartier på samma kant, som alla vill göra skillnad mellan olika grupperingar, det är allt ifrån rastillhörighet till könstillhörighet.

Det är bara vänsterkanten som säger att exempelvis Bulgarier är en annan ras, eller Turkar för den delen, jag själv har lite svårt att få ihop det då jag inte kan se någon rasskillnad, jag kan däremot se att dom inte är svenskar, men det är inte heller Norrmän (tack o lov, vem vill vara en norrman :) ).

Nej alla är inte rasister bara för att man ifrågasätter samhällsfunktioner eller ett visst beteende oavsett om det är en organisation eller fysisk person.

Samma sak är det när den här kanten pratar om kön, då ska man fängsla alla män, man ska kastrera alla män å så vidare, till och med Åsa Romson gör skillnader mellan svenska vita män och resten av samhället, många agerar här som en sekt, man blir smått förvånad hur dom tänker.


Är det inte dags att kliva ur rasistboxen o sektpåsen, dags att inse vilka som är rasister och driver på hat mot samhällsgrupper, som i sin tur strider mot principen om alla människors lika värde.
Men det lär aldrig hända, för just dessa saker är vänsterkantens livsnerv, utan att fortsätta med sin kamp dom själva driver på så skulle dom inte överleva, man måste alltså skapa mer rasistisk bild och hata män för att överleva. 


Som exempel på några som måste vinkla och hitta nya vägar för att kunna överleva är Expo.
Expo är inte opolitiskt så som dom själva vill framhäva, det är vänsterfolk i hela organisationen, det har jag skrivit om tidigare -Är Stiftelsen Expo vänsterstyrd? och rasism måste finnas för att dom ska kunna överleva, där dom har samarbete med Researchgruppen som i sin tur har kopplingar till AFA.
Jag har även skrivit tidigare -Det finns uppviglare i Expos styrels, samt kopplingen till Kim Fredriksson -Vem är Kim Fredriksson i tidningen Aktuellt Fokus 

Så nästa gång ni blir kallad rasist eller icke feminist, ta en funderare på vem som säger det och varför, för deras del räcker att du skriver om någon tecknare så är du både kvinnohatare och rasist.
Men framförallt, lyssna inte på någon annan talare än vänsterns, för då är du högerextrem.

 
Jag ringer och ifrågasätter varför Folkets Demonstration tillåts av SR att beskrivas som ett högerextremt initiativ, när det är ett samhällskritisk demonstration. Varför använder media Expo som källa när de inte är opartiska eller objektiva? Varför granskar inte media Expos grund och kontakter. Varför granskas inte Expos metoder, att åsiktsregistrera vanligt hederligt folk och engagemang och stämpla dem som högerextrema?

(Ber om ursäkt att jag stavade Björkman utan K)


Fd styrelseledamot i Expo bekräftar att det fanns Afa samt andra vänsterextrema kopplingar till Expo.
I slutet säger hon att man får dra egna slutsatser till varför hon inte längre är kvar i Expo.


Den här samtalet är ett måste att lyssna på för att få en förståelse i det jag skriver om.




Jag har även studerat en lista på gamla och nuvarande som har arbetat på Expo eller haft frilandsjobb, det är uteslutande vänsterfolk men en moderat (henne jag prata med) och ett par liberaler fanns också med, men som sagt va, det är lätt att bli förd bakom ljuset, nu har jag inte pratat med dessa liberaler, men har svårt att tro dom delar den journalistiska synen som resten har. Listan innehåller drygt 80 namn, en del utav namnen sticker ut eftersom dom egentligen heter någon annat, så kallad hemlig identitet, det brukar man bara få om man lever under fara för sitt eget eller familjens liv.

Det är så illa att en del media har bundit ris runt sin egen rygg, det vill säga att dom kan inte kritisera Expo eller Researchgruppen, i Expos fall så är det kontakterna in i tidningen som har en avgörande roll, och i det andra fallet så har man ju fått en guldspade för att ha hackat och delat (dataintrång) med sig utav en databas, där man hänger ut folk. Jag har själv fått svar ifrån bland annat Aftonbladet och SVD att dom kan inte skriva om det jag tar upp, dom har munkavel, det tycker jag säger en hel del om media idag, till höger här kan ni se ett grafiskt schema på hur det hänger samman. det finns flera sätt att presentera det här på, men det här borde räcka.

Vid Folkets demonstration så provade Avpixlats reporter Roger Sahlström "Salle" få till en intervju, vett och etikett är att kunna stanna och svara på frågor, eller då avböjer man på ett vänligt sätt, och jag tar upp just det med Daniel Vergara från EXPO, men vi kommer även in på vad som är seriös media. Detta är mitt senaste samtal med Expo.
Jag själv har inga problem att samtala över partigränser och dom som kör med inbördes beundran.

Med bakgrund av den här informationen som ni nu har tagit del utav, så är det troligen bara alternativ media som vill skriva om det här, det tycker jag är synd och det visar på nytt vilken agenda gammelmedia har. på så här vis så skyddar man våldsbejakande vänstergrupper, som i sin tur påverkar demokratin negativt.

Det blir svårt att blunda för verkligheten, men det kommer Expo-fanatiker göra ändå, dom skulle kunna förneka att dom är födda av en kvinna bara för att inte vilja visa sitt rätta jag.

J
ag är emot rasism och utanförskap, men det ska inte ljuga och vinklas på ett lömskt och felaktig sätt, jag anser att Expo är inte rumsrena och därför borde kontrolleras oftare, deras källa är oftast väldigt vinklad, man smyger in meningar som sammanfaller med något negativ klang, oftast rasistiskt, jag har själv varit utsatt av det i Expos tidning, där man helt plötsligt skriver om hattsajter, då får folk för sig att det är jag som står bakom dessa hattsajter, vilket är helt felaktigt och horribelt
Man har i radio P1 sagt att "sossen", dvs Kjell Böhlin är en farlig opinionsbildare, smickrande att jag är opinionsbildare, men farlig vill jag nog inte ha det till, möjligen farlig för Expo och dess överlevnad.


Expos Jonathan Leman flyr från Nina Drakfors frågor, Nina är en utav talarna på Folkets demonstration 22/5-2016 och är utmålad av Expo att vara Nazist, men hur än vi söker information om henne så kan vi inte hitta den kopplingen som Expo gör. Jonathan säger här i klippet att Nina har kopplingar till Nazism och försöker komma ur en knivig situation. Jag själv har pratat med Nina många gånger, hon är samhällskritisk så som jag själv, men det gör ingen till en Nazist eller har den kopplingen. Expo vill själv kunna dokumentera med bild och film när dom intervjuar, men själva klarar dom inte av att kunna ta just den biten.

Jag ringer för att ställa en fråga till Expos Jonathan Leman, men om man inte vill ens lyssna på frågan, ja då har man något att dölja anser jag. 

Jag kör ett lite snack med Expos VD och konstaterar att näsan växer mer än Pinocchios...



1 kommentar: