onsdag 6 april 2016

Halalslaktat på tallriken

Jag vill inte ha blod på mitt samvete, det jag äter ska inte vara halalslaktat.


Mitt budskap är väldigt enkelt, eftersom jag inte tror på någon gud mer än när jag är väldigt ledsen, då kan jag mumla några fraser, men det är nog guden som heter "hoppet" jag tillber, men jag har en civiliserad syn på hur man behandlar djur, där ingår inte halalslakt.

Jag har haft ett lantbruk med tjurar, grisar, höns, hästar, till det ett antal hundar o katter, inget utav dom djur jag har haft har behövt lida och när det har varit dags så har det varit efter svenska lagar och förordningar, dvs djuret ska inte känna något innan.

Jag vill kunna gå på en restaurang utan att behöva fråga om det är vanligt svenskt slakteriförfarande som har används, framförallt om det gäller kommunala restauranger eller bespisningar.

Så om dom som vill ha sin halalkött så får dom nöja sig med att någon Iman prisar, dyrkar, välsigna eller vad den nu vill, bara det sker på humanitärt vis.

Kjell Böhlin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar