onsdag 13 april 2016

Lite blandat snack.....

I bland blir förundrad hur personer säger sig stå för en sak men tillsynes agerar mot det.

Igår hade jag både en "blöja på huvudet" och "slentrianrunkar", att jag är dålig på att använda photoshop var också ett starkt argument, så som att min "hjärna skrynkla ihop totalt"


Dom som ylar allra högst om allas lika värde är Vänstern med släptåget av Miljöpartiet o Feministiskt initiativ.

Alla dessa goda människor som säger sig vara så goda säger och gör en massa motstridiga saker.

Jag blir kallad för en massa personliga saker som inte har med sakfrågan att göra, jag har aldrig sagt att jag är världsbäst och vet allt, men brukar då inte heller säga så mycket.
Så blir det ofta när man inte tycker som vänsteranhängare.

Åsa Romsons fina tal om män och pengar, direkt avsky mot alla män, vart är lika värde där? hon och flera i miljöpartiet har ofta lekt i fel forum när det gäller allas lika värde.

F! som helt klart är emot män och även mot kvinnogrupper, ja för hon pratar nästan uteslutande om maktpositioner som kvinnorna ska ha, för mig blir det konstigt om det bara är makt som räknas.
Här kan vi definitivt säga att det inte finns lika värde.

Så när jag nu säger att man ska hålla en linje, då kan man inte blunda för verkligheten, för verkligheten är inte en spikrak väg man kan gå efter, den har kurvor, och det är precis det vi ser nu gällande invandringspolitiken, S ändrar sig så som C, L, KD och M, dom som står kvar med sin gamla övertygelse är V, MP, SD och lilla F!. Men jag tror ingen kan klappa sig på bröstet och säga vad bra vi är i gällande läge.

Vi ser skillnader även gällande EU-tiggarna och vänsteranhängarnas krav på att dom ska få skolgång, socialhjälp och fri sjukvård, här har Socialdemokraterna valt att säga att det ska "inte löna sig att tigga på gatan", med tanken att respektive land ska ta hand om deras egna medborgare som är utsatta så som EU-tiggarna. Även här kan man fysiskt se när vänsteranhängare agerar mot bättre vetande, där dom bespottar dom som hjälper svenska uteliggare och hemlösa, det tycker jag är ett bottennapp.

Jag hade faktiskt sett framemot att S öppnade sig mer mot C och L i valet, men istället blev det MP, det kallar jag det största sveken mot väljarna faktiskt, vi är inte så många socialdemokrater som tycker om miljöpartiet och deras krav, därför kan ni se mig och många andra socialdemokrater protestera i sitt egen led.

Till sista ska det nämnas att man ska inte vara ledsagare till en blind om man själv är blind.

Vänstern är så upptagna med att bespotta SD och andra högerfalanger, extremister med mera att dom glömmer totalt bort att titta på verkligheten.

Verkligheten är exempelvis att vänsterextrema personer samlas för att misshandla Soldiers Of Odin när dom går på gatan, man ser inga fördömanden i media, och det är på grund av att man har några medlemmar som har något i brottsregistret och evt. har några sympatier som inte stämmer överens, men sanningen är ju att det finns dömda personer i Expo, IRM, AFA, Arbetsmakt med flera, dessa står också för den så kallade faktabasen om just SoO, där det finns en massa lögner som blir sanningar.. Hallå...

En annan verklighet som har förnekas i vänsterled är att religiösa grupperingar är farliga, jag har tidigare skrivit om är Salafister som är en extremistgrupp under Islam, samma grund som ISIS har. Det är det grupperingen som dödar flest personer i Europa just nu, det är inte rasism att påtala att dom är farliga, det är snarare väldigt klokt att informera om det.

Alla har rätt till samma värdighet, med skall fortfarande följa våra gemensamma samhällsregler för att få ha den rätten.

Nu var den här morgonens tyckande klart :)

Kjell Böhlin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar