måndag 16 maj 2016

När foliehatten inte används

Ibland får man folk efter sig, lite så som stalkers fungerar, ser inget konstigt i det, men det tragiska är att dom själva inte inser att dom beter sig illa.

Vi kommer alltid omgärdas med dessa människor, och man ska inte ta åt sig så mycket av vad dom säger, för man ser rätt så snart att det är tragik bakom deras liv.

I det här fallet så har personen varit återkommande och numer blockerad ifrån att skriva mer, jag är övertygad om att vård i någon form är på sin plats, och han är inte ensam där ute, problemet är att vården och dess medhjälpare går på knäna idag, samhällstjänsterna behöver mer resurser för att kunna ta hand om dessa personer.

(Pål Ahrén har själv valt att skriva offentligt på min facebooksida och därmed försvinner all sekretess, skydd med mera.)


Vissa gör vad som helst för att hamna i fokus, även om foliehatten hade hjälp dessa, det tragiska är att dom inte ser sitt eget språkbruk som felaktigt och nervärderande mot sig själv.

Att i det här fallet även använda ord som då skulle påvisa dess intelligens som högre blir skrattretande, framförallt då jag besitter garanterat på mer språkkunskaper än ovan nämnda man.
Att man är så besatt av en annan människa så man nedvärderar sig själv med dåligt språkbruk, det brukar tyda på svag självkänsla.

Mitt råd är att du kontaktar en psykolog eller psykoterapeut med syfte att lära dig färdigheter för att bryta dina mönster och bygga upp en bra självkänsla.

Du får då lära dig sätt att bryta dina inlärda cirklar för hur du tänker, känner och beter dig. Man kan säga att du får lära dig att bygga upp din självkänsla genom att först utforska din låga självkänsla. Sedan får du lära dig att acceptera dina rädslor och självkritiska tankar när de dyker upp.

Du förbereder dig då för att uppleva känslor som du normalt skulle undvika. Det handlar om att lära dig att leva med dina rädslor, att acceptera att de är en del av dig, men att de inte behöver styra ditt liv.

När denne Pål Ahrén nu vill förklara sig så blev det än mer patetiskt, varför kasta skit på en person man inte känner eller har någon djupare kunskap om, det vill säga mig?
Nä, jag tror fortfarande att Pål lider av dålig självkänsla och behöver professionell hjälp, så som jag nämnde ovan. Och om jag nu skulle vara dyslektiker så kan det omöjligt vara ett skäl för andra att ha dåligt omdöme och språkbruk.


Pål Ahrén fortsätter sedan med att köra lite förtal i ett inlägg, nu är det en riktig stalker vi snackar om då man har kommit till den här nivån, att påstå att någon är pedofil och dömd för det är grovt förtal då det inte är sant och spridning av osanning.. man kanske skulle kontakta polaren nu och inleda lite förundersökning på Hen, för det verkar inte finnas slida eller snopp att tala om där.

Och nu ska vi tycka synd om Pål Ahrén för att han är som han är, jag tycker inte ett dugg synd om Pål, jag kan tycka det är synd om lillsyrran, men hon kan ju inte rå för att ha en sådan bror. Om det nu är så synd om dig så förstår jag inte varför du ger dig på mig, en som aldrig ger sig, kan jaga dig rätt in domstolen med nöje.


Dagens garv (19-05-2016) fick jag när jag ser en selfie på ett par nya glasögon, jag skratta ljudligt när jag kollade närmare på fotot, jag såg en fin blåklocka och märke på läppen och näsan, undra vilken stor sten han gick på den här gången hahahaha :D
Kan man få skaparens telefonnummer så jag kan tacka honom :)



Kjell Böhlin

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pål Ahrén, du ska få ett hett tips, innan du skriver saker på facebook och andra ställen, ta en tvål och tvätta munnen först, det låter fruktansvärt illa när du skriver... det var bara ett tips som sagt va.... :)

      Radera
  2. Och jag skrev två kommentarer på fejan. Två.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tre, tre..., jag visar bara två.
      Matte kan man läsa vidare på även om man äldre och har dåligt ordförråd

      Radera